“Spôsob akým sa slabé deti posilňujú, je rovnaký, akým sa silné zdokonaľujú.” (Mária Montessoriová)
Organizácia v Materskej škole sa riadi podľa Školského poriadku materskej školy, ktorý vydáva zástupkyňa Materskej školy ul. J. Vojtaššáka 13 v Žiline, v zmysle § 153 zákona č. 245/2008 Z.z o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov / ďalej len školský zákon /.
Pracujeme podľa Školského vzdelávacieho programu „ Šťastné deti,“ ktorý bol vypracovaný na základe schváleného Vzdelávacieho programu pre deti so zdravotným znevýhodnením, schválený 15. mája 2017. Súčasťou vzdelávacieho programu „ Šťastné deti“ je aj vypracovaný Individuálny vzdelávací program pre deti s viacnásobným postihnutím. V platnosti sú aj dopracované programy- špecifiká obsahov z programu pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou a pre deti s autizmom a ďalšími pervazívnymi poruchami.
Pre deti aj v tomto školskom roku je pripravených množstvo aktivít, ako i spolupráca so ŠZŠ a ZŠ pre žiakov s autizmom.
Deti budú absolvovať aj rôzne terapie: canisterapiu, fyzioterapiu, terapie v snoezelen terapeutickej miestnosti, ako aj prvky terapie bazálnej stimulácie.
Materská škola vychádza z analýzy doterajšej praxe a skúseností a vo výchove a vzdelávaní detí so špeciálnopedagogickými potrebami sa zameriava na rozvoj v týchto oblastiach:
- primerane rozvíjať pohybové schopnosti v jemnej a hrubej motorike,
- rozvíjať verbálne, neverbálne komunikatívne schopnosti,
- rozvíjať základné grafomotorické zručnosti,
- osvojiť si hygienické návyky,
- rozvíjať samostatnosť pri sebaobslužných návykoch,
- rozvíjať schopnosť sebarealizácie pri výtvarnom, hudobnom a tanečnom prejave,
- rozvíjať pozitívne morálne a vôľové vlastnosti,
- rozvíjať kultúrne a spoločenské návyky,
Venujeme sa komplexnej edukačnej starostlivosti – využívame individuálny prístup špeciálnych cvičení zameraných na zmyslové vnímanie a rôzne aktivity ako sú:
- práca s Lego Dacta – rozvoj jemnej motoriky,
- aromaterapia , biblioterapia, muzikoterapia
- pitný program, stomatohygiena
- hipoterapia a canisterapia
- fyzioterapia a masáže
- výlety rodným krajom – zážitkové učenie,
- využívanie terapeutickej záhrady Snoozelen k rozvoju všetkých zmyslov,
- využívanie interaktívnej tabule, počítačovej techniky na osvojovanie a upevňovanie nadobudnutých poznatkov v edukačných aktivitách.