Materská škola

Spôsob akým sa slabé deti posilňujú, je rovnaký, akým sa silné zdokonaľujú.” (Mária Montessoriová)

Organizácia v Materskej škole sa riadi podľa Školského poriadku materskej školy, ktorý vydáva zástupkyňa Materskej školy ul. J. Vojtaššáka 13 v Žiline, v zmysle § 153 zákona č. 245/2008 Z.z o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov / ďalej len školský zákon /.

Pracujeme podľa Školského vzdelávacieho programu „ Šťastné deti,“ ktorý bol vypracovaný na základe schváleného Vzdelávacieho programu pre deti so zdravotným znevýhodnením, schválený 15. mája 2017. Súčasťou vzdelávacieho programu „ Šťastné deti“ je aj vypracovaný Individuálny vzdelávací program pre deti s viacnásobným postihnutím. V platnosti sú aj dopracované programy- špecifiká obsahov z programu pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou a pre deti s autizmom a ďalšími pervazívnymi poruchami.

Pre deti aj v tomto školskom roku je pripravených množstvo aktivít, ako i  spolupráca so ŠZŠ a ZŠ pre žiakov s autizmom.

Deti budú absolvovať aj rôzne terapie: canisterapiu, fyzioterapiu, terapie v  snoezelen terapeutickej miestnosti, ako aj prvky terapie bazálnej stimulácie.

 

Materská škola vychádza z analýzy doterajšej praxe a skúseností a vo výchove a vzdelávaní detí so špeciálnopedagogickými potrebami sa zameriava na rozvoj v týchto oblastiach:

  • primerane rozvíjať pohybové schopnosti v jemnej a hrubej motorike,
  • rozvíjať verbálne, neverbálne komunikatívne schopnosti,
  • rozvíjať základné grafomotorické zručnosti,
  • osvojiť si hygienické návyky,
  • rozvíjať samostatnosť pri sebaobslužných návykoch,
  • rozvíjať schopnosť sebarealizácie pri výtvarnom, hudobnom a tanečnom prejave,
  • rozvíjať pozitívne morálne a vôľové vlastnosti,
  • rozvíjať kultúrne a spoločenské návyky,

Venujeme sa komplexnej edukačnej starostlivosti – využívame individuálny prístup špeciálnych cvičení zameraných na zmyslové vnímanie a rôzne aktivity ako sú:

  • práca s Lego Dacta – rozvoj jemnej motoriky,
  • aromaterapia , biblioterapia, muzikoterapia
  • pitný program, stomatohygiena
  • hipoterapia a canisterapia
  • fyzioterapia a masáže
  • výlety rodným krajom – zážitkové učenie,
  • využívanie terapeutickej záhrady Snoozelen k rozvoju všetkých zmyslov,
  • využívanie interaktívnej tabule, počítačovej techniky na osvojovanie a upevňovanie nadobudnutých poznatkov v edukačných aktivitách.